Znaczenie kinematografii na rozwój dziecka

Znaczenie kinematografii na rozwój dziecka

przez Max90 » Śr lut 15, 2017 7:37 pm

Kultura skupia się głównie z pracą plastyczną, muzyką i literaturą. Film, używany jako całość wypoczynku i zabawy, długo nie był do niej zdawany. Dziś jego przynależność do kanonu wartości nie budzi już niepewności – powszechnie wiadomo bowiem, że zawiera duże wartości estetyczne, rozpoznawcze, naukowe i socjalne, a i prezentuje odmienną, indywidualną wizję świata. Pełni to nie tylko prace połączone z zabawą. Kino korzysta z dokonań innych rzeczy – sztuk plastycznych, literatury, muzyki i teatru. Choć jest stosunkowo młode, zajmuje istotne stanowisko w sukcesu kulturowym ludzkości. Oglądanie utworów audiowizualnych nie winno stanowić dla dzieci jedyną formą bycia wolnego czasu. Starannie i rozważnie dobrane filmy pełnić mogą jednak wiele funkcji: rozwojową, relaksacyjną, i w jakimkolwiek zakresie – nawet diagnostyczną i terapeutyczną. Bycie z filmem, przede wszystkim zgodnie z rówieśnikami, rodzicami lub opiekunami, wspiera rozwój społeczny dziecka. Dużą rolę odgrywa bez wątpienia wspólne wyjście do kina, stanowiące dla najmniejszych wydarzeniem nie tylko kulturowym, ale również społecznym. Dla dzieci, i tych, które często korzystają rację oglądać filmy w kinie, uwaga w strukturze rówieśniczej jest oszałamiająca i zostanie na długo zapamiętana. Skupia się bowiem z konkretnym rytuałem, poczuciem niecodzienności, odświętnej sytuacji. Jest więcej potem komentowana przez dzieci, stoi się tematem rozmów i wspólnych wspomnień. Wydarzenie takie dodaje się a do unii grupy. Szczególnie istotna jest i możliwość podjęcia rozmów na materiał obejrzanego filmu. Osoba odpowiedzialna zyskuje to szansę przekonania się, czy dzieło zostało przez dzieci właściwie zrozumiane, a też jest zdolność podania ich przyczyny na jego znaczenie. Oglądanie animacji wspiera i rozwój emocjonalny. Identyfikowanie się z bohaterem, jakie w sukcesu dzieci zachodzi szczególnie łatwo, sprawia, że wraz z nim przeżywają one duże emocje, natomiast w efekcie rozwiązania działalności (w filmach dla najmniejszych zazwyczaj pozytywnego) są nadzieję na ich odreagowanie. Więc jeśli rozwiązanie jest destrukcyjne dla głównego bohatera, szczególnie duża jest rozmowa z dzieckiem na fakt znaczenia i obowiązku, jaki wykonywa. Sprawy związane z utożsamianiem są szczególnie obowiązujące w sukcesie małych dzieci. Razem z bohaterem są one emocje, nawet jeżeli istnieje wtedy film animowany.
 
Posty: 15
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 2:55 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron