Makroelementy w diecie – podstawowe informacje

Makroelementy w diecie – podstawowe informacje

przez DennisBom » So maja 20, 2017 9:36 am

Rozwój oraz realizowanie organizmu wymaga dostarczania składników potrzebnych do obrotu procesów metabolicznych i struktury i odnowy jego struktur. Kluczowym elementem warunkującym realizacje tych zagadnień jest dostępność energii. Dlatego produkcja energii to pierwszy proces wpadający w komórkach organizmu. Każda komórka produkuje siłę na indywidualny użytek wykorzystując substraty energetyczne płynące ze spożywanej żywności. Energia tworzona jest przede każdym z cukrów i tłuszczy. Białka pożywienia polecane są głównie do zawartości białek organizmu, co świadczy, iż w niższym stopniu zatrzymują się substratami do produkcji energii. Zapotrzebowanie gościa na moc, a w efekcie na ustalone w żywności substraty energetyczne, chce od masy, wysokości i składu ciała, wieku, płci, stanu normalnego i stylu aktywności fizycznej. Wydatek energetyczny organizmu obejmuje energię konieczną do rozwoju procesów określanych mianem podstawowej przemiany materii, energię połączoną z inicjatywą fizyczną, termogenezą poposilkową oraz procesami rozwoju i instalacje nowych tkanek i organizacji. PPM to energia niezbędna dla utrzymania funkcji tkanek i narządów, stałej temperatury ciała, transportu składników przez błony biologiczne, odnowy komórek i tkanek. Obok wielkości PPM, poziom aktywności seksualnej jest poważnym elementem determinującym zapotrzebowanie na siłę. Zapotrzebowanie na potencję jest pokrywane poprzez zawarte w żywności węglowodany, tłuszcze i białka. Węglowodany powinny pokrywać średnio około 55% zapotrzebowania na energię, przy czym powinny podawać nie mniej niż 45% mocy natomiast nie więcej niż 75% energii. Tłuszcze powinny dostarczać około 30%, i białka 10%-15% energii. Ze powodu na wagę aminokwasów dostarczanych z dietą w metabolizmie białek ustrojowych, białko pokarmowe chodzi do pierwszych składników diety. Prawidłowy wzrost oraz życie systemu wymaga dowozu białka na godziwym poziomie. Białka pożywienia są głównym źródłem aminokwasów wykorzystywanych do syntezy białek ustrojowych. Część aminokwasów, tzn. aminokwasy endogenne, prawdopodobnie istnieć syntetyzowana w ustroju pracownika z wyjątków wychodzących z zmian węglowodanów i kwasów tłuszczowych. Część aminokwasów, tzn. aminokwasy egzogenne, musi być zapewniona z pożywieniem, gdyż organizm typa nie potrafi ich syntetyzować. Wartość biologiczną białka pożywienia określa się porównując jego skład aminokwasowy ze sklepem aminokwasowym białka wzorcowego, ukazującego się najwłaściwszą z elementu widzenia potrzeb człowieka zawartością poszczególnych aminokwasów. Im skład aminokwasowy białka jest podobniejszy składowi białka wzorcowego, tym jaśniejsza jest jego liczbę biologiczna. Białka pożywienia, które dostarczają odpowiednią ilość wszystkich potrzebnych aminokwasów nazywamy białkami o dużej cen biologicznej lub białkami pełnowartościowymi. Białka, które nie mają wszelkich niezbędnych aminokwasów lub zawartość niektórych aminokwasów stanowi daleko mała, mają znikomą cena biologiczną. Największą cena biologiczną mają białka pochodzenia zwierzęcego te w takich artykułach spożywczych, jak jaja, mleko także jego produkty, mięso, ryby. Wiele białek roślinnych w porównaniu z białkami zwierzęcymi jest gorszą cenę biologiczną, gdyż zawartość pewnych aminokwasów niezbędnych jest w nich mała. Ważnym składnikiem wpływającym na zastosowanie przez organizm człowieka białek pożywienia stanowi ich strawność, czyli podatność na funkcjonowanie enzymów trawiennych. Strawność białek zależy z ich formy oraz obecności innych składników wprowadzonych w określonym towarze spożywczym. Strawność białek pochodzenia zwierzęcego jest przeważnie większa niż białek pochodzenia roślinnego. Produkty roślinne zawierają często błonnik, a niekiedy także inhibitory enzymów trawiennych, które zmniejszają strawność dostarczanego białka. W sukcesie dużego zatrudnionego w stopniu równowagi metabolicznej dowóz białka z pożywieniem służy uzupełnianiu strat azotu białkowego i bezpieczeństwu zapotrzebowania na aminokwasy. Młode, rosnące organizmy charakteryzuje wyższy poziom syntezy białka, co zobowiązuje się z siecią nowych struktur. Toteż ich zamówienie na aminokwasy jest wyższe. Wzrost zapotrzebowania na aminokwasy powiązany ze zwiększoną syntezą białka zachowuje się u osób w sezonie ciąży i laktacji, a także u kobiet, u których trafiło do utraty beztłuszczowej masy ciała, np. w produktu przebytych chorób. Zapotrzebowanie na białko pożywienia prezentowane jest w gramach na kilogram masy ciała na dobę (g/ kg/d). Dorosły człowiek (wiek > 19 lat) powinien jeść dziennie około 0,8 g białka z innych źródeł na kg wagi ciała. Wyższe spożycie białka podawane jest osobom w czasie ciąży (1,1 g/kg/d) i laktacji (1,3 g/kg/d) i dzieciom i młodzieży. W wypadku dzieci najwięcej białka powinno spotykać się w pożywieniu małych dzieci (< 1 roku życia). Obecność w diecie produktów zawierających białka różnego pochodzenia to polecany sposób działania zapewniający pokrycie zapotrzebowania organizmu na aminokwasy, a dodatkowo inne elementy odżywcze. Pełne pokrycie zapotrzebowania organizmu gościa na aminokwasy wymaga dostarczania z pożywieniem nie tylko wystarczającej dawki aminokwasów niezbędnych, a i innych aminokwasów ze ważnym uwzględnieniem tych, jakie w stałych warunkach fizjologicznych lub patologicznych zatrzymują się aminokwasami niezbędnymi
 
Posty: 17
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 6:26 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron