Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego i duch

Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego i duch

przez Iwa86 » So maja 20, 2017 5:34 pm

Aktywność fizyczna jest odpowiednia nie wyłącznie dla zachowania zdrowia cielesnego, co stanowi nieskomplikowane i często podkreślane, lecz także, o czym się mniej pamięta, dla zdrowia psychicznego, a nawet społecznego i wewnętrznego. Zdrowie bowiem człowieka, ujęte holistycznie, jest zespołem kilku elementów: zdrowia fizycznego, psychicznego, publicznego i psychicznego. Całe te segmenty są wzajemnie ze sobą połączone i przychodzą na siebie. Jakakolwiek nowość w jakimś spośród tych momentów wpływa na zmianę w następnych składnikach zdrowia. Stąd krok jest najlepszym lekiem, jest zasadniczym elementem zdrowego sposobu życia. Warto przypomnieć, że nadworny lekarz polskich królów, Wojciech Oczko twierdził, że „ruch jest w stopniu zmienić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wielkie nie zastąpią ruchu”. Gość jest jednością psychofizyczną i kształty cielesne przychodzą na poziomy psychiczne i odwrotnie. W obecnym kontekście należy rozpatrywać zasygnalizowany w urzędzie artykułu problem wpływu aktywności ruchowej na zdrowie nie tylko fizyczne, ale jednocześnie psychiczne, społeczne i wewnętrzne. Najbardziej rozsądny powtarza się związek aktywności ruchowej ze zdrowiem fizycznym. Na obecny jeszcze temat istnieje wiele opracowań. Wystarczy zaglądnąć do ścian internetowych, żebym się o tym przekonać. A tu pytanie to zostanie potraktowane bardzo skrótowo. Przede każdym czynność ruchowa ułatwia regularny obieg krwi, dodaje się do rozwoju ciała, oraz wyrobienia umiejętności i energie.
Sponsorenlink: anabolika
„Krok to wzrost” – głosi reklama telewizyjna. Aktywność fizyczna przyspiesza metabolizm, kieruje do odpowiedniejszego wykorzystania kalorii, co pomaga w mieszkaniu trwałej i praktycznej wagi ciała. Pracę ta zwiększa zapotrzebowanie mięśni na tlen i produkty energetyczne i zwiększa wydzielanie produktów przemiany materii. Szczególnie korzystne zmiany dostarcza ona w zasięgu układu krwionośnego, oddechowego i kostnego. Najbardziej wartościowe zmiany powstają w zakresie układu krwionośnego, gdyż poprawia się wewnętrzna średnica naczyń, w relacji od zlecenia na tlen i produkty energetyczne, co poprawia wydolność krążenia i obniża ciśnienie. Tym samym zmniejsza się ryzyko chorób sercowonaczyniowych, np. zawału serca, miażdżycy, udaru mózgu. Ogranicza się te ryzyko zachorowania na pewne choroby nowotworowe również tym jednym ryzyko. przedwczesnej śmierci. Rozwija się ponadto liczba naczyń włosowatych w mięśniach, co sprzyja usprawnianiu dawania w tlen i produkty odżywcze. Aktywność ruchowa przyspiesza chudnięcie, zwiększa sprawność zewnętrzną i rozwija samopoczucie. Aktywność ruchowa zmniejsza wagę ciała, przy równoczesnym zwiększeniu sile mięśni. Pracę ta poprawia przemianę węglowodanową i obniża cholesterol we natur. Przyczynia się do zwiększenia kości i dlatego zapobiega osteoporozi
 
Posty: 41
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:28 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron