Fundamentalna wiedza dotycząca treningu na siłowni

Fundamentalna wiedza dotycząca treningu na siłowni

przez Jurek82 » So maja 20, 2017 7:33 pm

Trening jest ważnym składnikiem działającym na wzrost sylwetki. Jest on bodźcem do tego aby nasze mięśnie się rozwijały. Pewnie teraz niektórzy myślą, a co to istnieje trening wystarczy pojechać na siłownie pomachać ciężarkami i gotowe. Otóż nie! By w duży spotęgować rozwój muskulatury nie tylko trzeba ćwiczyć jednak powinien rozumieć jak ćwiczyć. Trening kulturystyczny bądź fitness liczy na doprowadzeniu mięśni do oczekiwanego przez nas stanu. Niezwykle istotne jest, aby rozumieć biologiczny rozwój muskulatury. Osoby zainteresowane rozwojem masy mięśniowej muszą zdawać sobie sprawę, że mechanizm ten polega na budowaniu mikrouszkodzeń w tkance mięśniowej, które powstały w końca naderwania ich (przez duże ciężary) podczas treningu. Wiedząc o tym, że nasze mięśnie muszą być prowadzone, musimy sprawić je w części do takiego stanu, żebym nie mogły skończyć już żadnej pracy. Dopiero kolejne powtórzenia pozwoli im przerwa (najczęściej wynosząca 60-120 sekund). Nie potrafimy przeciążyć mięśni w pierwszej serii, bowiem w zeszłej nie posiadali teraz sił wykonać poprawnie założonej wcześniej ilości powtórzeń. Dlatego wszą naszą energię powinniśmy użyć w nowej i przedostatniej serii. Złotą zasadą w sztuki nad przyrostami jest łamanie granicy bólu i wytrzymałości. Kiedy nie jesteśmy zainteresowani, dawać nam się może, że to, co sprawiliśmy, jest obecnie szczytem naszych ofercie. Jednak wystarczy trochę samozaparcia, aby zrobić jeszcze jedno do dwóch powtórzeń. Te to, wyciśnięte z tą kroplą potu, są kluczowe w przyrostu masy mięśniowej, wtedy mięsień jest słaby maksymalnie. Osoby rzeźbiące się nie traktują tegoż tematu, bo w ich treningu dzieli się przede każdym technika (nie przyjmuje się tu dużych ciężarów) oraz dynamika. Ponieważ dla kobiety otyłej dodaje się redukcja tłuszczu, trening winien stanowić staranni i wymaganie zakończony 15-30 minutami ćwiczeń aerobowych. Zanim zaczniemy rozpisywać minicykle (czyli rozpisanie ruchu na dni tygodnia), musimy zastanowić się nad celem, jaki chcemy uzyskać. Sukces osiągniemy właśnie to, kiedy rozpiszemy sobie ruchy na poziom np. roku. Więc możemy logicznie uporządkować nasz czas spędzony na siłowni. Jedną z reguł, jaką powinniśmy się kierować, są pory roku: w zimie najlepiej wyglądać ciężkie cykle masowe lub siłowe, natomiast wiosna i lato są idealne na powierzchnię (gdy upały powodują wypacanie oraz wada apetytu). Nie pamięta stałych zasad w tejże branży, powinniśmy obserwować nasze ciało. Jeżeli na dowód dobrze przybieramy na wadze, to by ładnie wyglądać latem, powinniśmy nieco bardzo w kwietniu zacząć ćwiczyć na wagę. Dobrze jest rozpisać sobie na startu sprawy z obowiązkami taki makrocykl, by być szeroki pomysł na trening i zapobiec dezorientacji. Makrocykle powinny być od 4 do 6 tygodni, gdyż po tym momencie mięśnie zapoznają się do określonego sportu oraz nie stanowi on teraz tak efektywny. Długie używanie tego jedynego treningu zmierza do przetrenowania (znudzenia, senności, braku apetytu, braku efektów itp.). Między makrocyklami musimy odpocząć, pozwolić mięśniom całkowicie się zregenerować i stworzyć je do kolejnego etapie. To element bardzo często lekceważony przez amatorów, a jakże ważny. Trening regeneracyjny jest od 1 do2 tygodni. Nie ufa on na pełnym zaprzestaniu ćwiczeń - osoby będące tak dużą przerwę w treningach powinny zastosować “trening dla początkujących”. A osoby, które zbudowały swój cykl, kontynuują go poprzez 7 do 14 dni, a ze wiele niższą intensywnością - zmniejszamy ilość ćwiczeń o 1- 2 na każdą partię mięśniową i zmniejszamy ciężar (tak żeby mieć 4-5 powtórzeń w zapasie, jakich nie wykonujemy). Wtedy możemy rozpocząć kolejny ważny cykl. Bardzo podstawowym elementem przed podjęciem każdego wysiłku fizycznego jest rozgrzewka. Pozwala ona na harmonijne rozluźnienie zesztywniałych mięśni i stawów, poprawi krążenie i da odpowiednią koncentrację. Poprawnie przeprowadzona rozgrzewka powinna objąć przede każdym rozciągnięcie poszczególnej grupy mięśniowej i zrobienie stawów do lektury.
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 7:02 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron