Aktywność ruchowa jako element zdrowego styl bycia

Aktywność ruchowa jako element zdrowego styl bycia

przez Tomasz88 » Pn maja 22, 2017 8:31 am

Wiekowi pokwitania towarzyszy zachwianie równowagi emocjonalnej. Następuje zwiększone pobudzenie emocjonalne oraz labilność emocji. U wielu dużych nasila się lękliwość, szczególnie są to lęki społeczne takie jak np. lęk przed niepowodzeniem czy przed ekspozycją społeczną. Ponadto charakterystyczna istnieje i ambiwalencja uczuć. Chłopcy w skrajnej fazie dojrzewania zwiększają odporność i wytrzymałość na zmęczenie wysiłkiem fizycznym, przeceniają własne głębie i wykazują chęci popisu i energii, a dziewczęta raczej nie kupują w nasze granic i dość często unikają aktywności fizycznej.
Po dość dużym okresie rozwoju jakim jest czas dojrzewania przychodzi okres młodzieńczy. Młody człowiek osiąga wówczas szczyt kondycje fizycznej dzięki czemu w postępowaniach motorycznych może dołączać do najszerszych osiągnięć. Czynnikami, które się do tego powodują są intensywne wzrastanie ciała, rozwój muskulatury, hormonalne przestrojenie ustroju, powrót do harmonie pomiędzy procesami pobudzenia i zatrzymywania także rozwój wegetatyki.
Link patrocinado: la mejor creatina
Prowadzone z wielu dziesięcioleci badania lekarskie, pedagogiczne i społeczne dostarczają silnych przykładów na to, że właściwie tworzona i utrzymywana praca fizyczna przylega do bardzo ważnych elementów zachowania zdrowia. Wiele lat doświadczeń lekarzy, pedagogów, metodyków wychowania fizycznego i sportu wskazuje, że ćwiczenia fizyczne dobrane właściwie do wieku, płci, stanu zdrowia i celu, któremu korzystają służyć, stanowią zawsze warunek poprawy formie i formie fizycznej niezbędnej dla utrzymania zdrowia. Na bazie wieloletnich obserwacji Światowa Organizacja Zdrowia uznała aktywność fizyczną za sam z trzech podstawowych warunków ochrony zdrowia absolutnie zalecając uprawianie ćwiczeń finansowych w wychowaniu fizycznym, ruchu i rekreacji, a poza też w rehabilitacji wielu schorzeń.
Aktywność fizyczna potrafi oddziaływać na cały swój organizm wpływając dodatnio na produkcję ludzi jego narządów, a a efekty dla zdrowia są wszechstronne. Szczególnie korzystne zamiany dla zdrowia zauważa się w sektorze układu ruchu, krążenia, oddychania, nerwowego, wewnątrzwydzielniczego, immunologicznego oraz metabolizmu.
Regularne wykonywanie wysiłków fizycznych wywołuje szereg nowości w ciągach zaopatrujących mięśnie w krew, tj. krążeniowym i oddechowym. Zmiany te pojawiają się przede każdym podczas wykonywania wysiłków wytrzymałościowych i liczą na wzrostowi zdolności pobierania tlenu przez system. Dzieje się tak, ponieważ ulega zwiększeniu maksymalna wentylacja i objętość dyfuzyjna płuc oraz pojawiają się zmiany w parametrach krążeniowych. Systematyczne ćwiczenia fizyczne sprawiają bowiem, że serce w spoczynku pracuje wolniej także bardziej ekonomicznie, a podczas pocie jest dobre do zdecydowanie większej pracy. Dzięki zwiększeniu dopływu krwi do serca, wydłużeniu czasu napełniania lewej komory i polepszeniu jej prace dociera do wzrostu objętości wyrzutowej serca. Ogromniejsza sumę krwi wtłaczanej do krwiobiegu daje lepsze zaopatrzenie komórek różnych narządów w transportowane przez nią treści.
 
Posty: 10
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 8:18 am
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron