Jak zacząć morsowanie?

Jak zacząć morsowanie?

przez Mario89 » Pn maja 22, 2017 2:19 pm

Na wstępie musisz wiedzieć, że pomimo różnych zabobonów w zakresie przeżycia w zimnej wodzie - to każdy zdrowy człowiek, nawet chudy jak szczypiorek, może bez większych przeszkód spędzić kilkanaście minut w wodzie o temp. tylko 1°C i wciąż cieszyć się dobrym zdrowiem.
Bądź świadomy stanu swojego zdrowa, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości warto skonsultować z lekarzem swoje plany pływackie. Pływaj jedynie w normalnych akwenach - dzięki temu zapobiegniesz niespodzianek połączonych z głębokością wody lub przeszkodami pod jej wielkością.
Daj sobie szanse na ratunek - miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, posiadać drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Zabieraj na trening w ilość „naładowany” telefon komórkowy, tak abyś mógł ewentualnie wezwać pomoc - pamiętaj bateria telefonu na mrozie o wiele szybciej się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w jakim obowiązku i o której powinieneś wrócić. Pływaj w towarzystwie tzn. w pełniejszej grupie pływaków i/lub przy udziale osoby towarzyszącej na brzegu. Jeżeli w wodzie jesteś sam warto zaopatrzyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, która w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił pomoże Ci utrzymać się na powierzchni wody.
Podczas pływania jak i ubierania się, jako objaw niepożądany może wystąpić skurcz mięśni. Z reguły dotyka on mięśni łydki i mięśni uda, a gra spośród nim wierzy na rozciąganiu spiętego mięśnia do punktu ustania bólu (w sukcesu ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki - powinno się wyprostować nogę i palce stopy zachęcać do piszczela. Skurcz uda - powinno się zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo umówiły się, a wtedy starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu stanowi wyjątkowo wielkie (w sukcesu jak musisz także dopłynąć np. do końca nie pracuj daną kończyną lecz ją prowadź).
Co chodzi wziąć ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w jasnym, ale luźnym stroju, takim jaki umożliwia umiejętność i siłę rozebrania i ubrania, traktuje to i skarpet. Plecak (ewentualnie torba sportowa lub nawet reklamówka) w którym dostarczać będziesz sprawy niezbędne do pływania. W przypadku plecaka lub torby sportowej graj na prostotę rozwiązań tzn. dużo i łatwo zaczynające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, które będzie trudno obsługiwać „zdrewniałymi” z zimna rękoma. Ręcznik musi bardzo dużo chłonąć wodę - po wyjściu pływak powinien szybko się osuszyć przykładając ręcznik w mokre miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona skóra z reguły piecze, więc pocieranie spotęguje to uczucie. Dodatkowo tak jest urządzić się w szlafrok, który wchodzimy już po zakończeniu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody jeszcze będzie tworzył barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy stanowi daleko przyjemny lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy już po zakończeniu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i ochronić je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można nabyć specjalistyczny pokrowiec na założenia w magazynie sportowym) - w razie opadów deszczu ważna w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze zezwalającej na swobodne spożycie po zakończeniu z wody, przyśpiesza to mechanizm powrotu do codziennej temperatury ciała. Bezpośrednio przed kiedy także po zakończeniu z wody nie można jeść alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod postacią co skutkuje szybszą utratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu jest znacznie złudny. Zegarek ze stoperem - musi być wodoszczelny i dużo elektroniczny. Wodoszczelność powinna być znana co najmniej symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co odpowiada ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka najlepiej z tworzywa sztucznego, a koperta jak najchudsza, aby jej poziomy nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni - kąpielówki; kobiety - kostium kąpielowy, okularki pływackie - warto także zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje wad, czepek silikonowy w miar dwóch szt. zakładany jeden na nowy lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda lejąca się do uszu powoduje duży dyskomfort, także może wywoływać zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, że ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (spośród obecnym iż nie stanowi on potrzebą). Znajomość temp. wody umożliwi Obecni na zbadanie swojej krzep na zima - po kilkunastu treningach śmiało można zwolnić z wykonywania pomiaru temp. wody.
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pt wrz 09, 2016 7:03 am
Lokalizacja: Paraguay

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron