Życie intymne wczoraj i współcześnie

Życie intymne wczoraj i współcześnie

przez Iwa86 » Wt maja 23, 2017 1:13 pm

Frywolność była zawsze przywilejem elit władzy, najeźdźców również nowych grup przestępczych a tu warto być prawdopodobnie przypomnieć, że rozpusta katolickiego kleru była jednym spośród tych elementów, które wywołały powszechne oburzenie na hipokryzję Kościoła i sprawiły do Reformacji. Kościoły protestanckie nie lecz nie złagodziły nadzoru instytucji religijnych nad życiem seksualnym wiernych, a oddaj go zaostrzyły. Oczywiście nawet purytanizm wyrażał zgodę na różne miary moralności dla pań oraz panów, domy widoczne były wciąż ważną częścią ekonomii w środkach miejskich, zaś panie, w zależności od statusu społecznego, mogły albo się sprzedawać, albo być swoim panom jako niewolnice, albo strzec ogniska domowego. Wiek dwudziesty okazał się jednak wiekiem kompletnej deprawacji obyczajów i w kultury zachodniej kobiety stopniowo uzyskiwały dostęp do edukacji, zdobywały prawo głosu, uprawnienie do bycia zalety i dorosłego płacenia podatków, a wreszcie byliśmy świadkami rewolucji seksualnej. Rewolucja seksualna nie byłaby niczym innym, gdy nie rozwój medycyny i pojawienie się skutecznych środków antykoncepcyjnych. Na dziesięć lat przed pracą w Londynie wielkiej monografii Malinowskiego Margaret Sanger otworzyła pierwszą klinikę antykoncepcyjną w Nowym Jorku.
Sponsrad länk: hårdare erektion
Pięć lat wcześniej, w 1914, zaczęła publikować poświęcony antykoncepcji magazyn, w którym po raz pierwszy pojawił się termin „birth control” a jaki był określoną dewizę "No Gods and No Masters". Nie trudno zgadnąć, że już oskarżono ją o naruszenie czysta i potrzebowała na rok schronić się w Dużej Brytanii. Margaret Sanger łamała zwyczaj, ale oferty dostępnych środków antykoncepcyjnych były wciąż bardzo skromne. Królowały prezerwatywy, których praca w Okresach Zjednoczonych zatrzymywała się atrakcyjną dziedziną przemysłu, jednak dopiero w połowie lat trzydziestych produkcja osiągnęła ponad 1.5 miliona sztuk dziennie. Śmieszne, gdyż dopuszczany dziś nawet przez Watykan „kalendarzyk ślubny” był informacją 1929 roku. Trzy lata wstecz holenderski ginekolog wydał książkę, w której składał o potrzebie myśli o własnej seksualności oraz o pięknie udanego współżycia erotycznego. Istniał więc jednocześnie rok, w jakim zaprezentował się drugi tom Mein Kampf , ale zaledwie sama spośród ostatnich pozycji znalazła się na liście książek zakazanych przez Watykan, co wskazywało niedwuznacznie który jest system wartości moralnych Kościoła katolickiego . Rok 1930 przyniósł dwa ważne doświadczenia na ostatnim tle: w Zurychu odbył się pierwszy Międzynarodowy Kongres Zwolenników Antykoncepcji, i w Popularnej Brytanii biskupi Kościoła Anglikańskiego na konferencji w Lambeth niezwykle ostrożnie oświadczyli, że w poszczególnych przypadkach że żyć usprawiedliwione stosowanie środków antykoncepcyjnych, a w żadnym sukcesie nie należy po nie sięgać robiąc się „egoizmem, dążeniem do zabaw, czy wygodą”. Mało, lecz w zestawieniu ze stanowiskiem Watykanu istniała to wprawdzie rewolucja również w trzydzieści lat później, podczas Soboru Watykańskiego II, katoliccy zwolennicy uchylenia drzwi dla środków antykoncepcyjnych dziwili się nad pytaniem, „czy 30 lat wcześniej Duch Wielki nie istniał jednak w Lambeth”. Po głębokim namyśle papież, Paweł VI, zdecydował się na wtórne usztywnienie stanowiska Kościoła wobec środków antykoncepcyjnych. Ponowne, gdyż przez moment zdawało się,że zwycięży normalny zdrowy rozsądek. Kardynał Roncalli został papieżem w roku 1958 i wziął imię Jan XXIII co spowodowało zdumienie, gdyż już wcześniej był papież o tym określeniu i pozostał on zdjęty z urzędu w 1415 roku przez sobór w Konstancji. Początkowo jednak nikt nie podejrzewał, że ten idący nad grobem dyplomata watykański planuje rewolucję podobną do tej, której byliśmy świadkami dwa lata wcześniej w Moskwie z możliwości XX Zjazdu KPZR. Jak w trzy miesiące po objęciu urzędu zapowiedział zwołanie soboru, jego wadę wzięto ze zdumieniem, jednak bez niepokoju. Coraz większe zdumienie wywoływały natomiast jego nowe małe kroki, wśród których stanowiło stworzenie sześcioosobowej komisji do historii kontroli urodzin. Wcześniej dziwnie często mówił o potrzebie wolności słowa, więcej w Kościele.
 
Posty: 41
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:28 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron